"Infrastrukturális szempontból kitűnő egyedi adottság, hogy a Tisza-tó gátrendszerének tetején épített aszfaltos úton úgy lehet kerékpározni, hogy nem kell tartani az autóforgalomtól, amely általában a legnagyobb visszatartó erőt jelenti a bringások számára" - fogalmazott Bogdán Csaba, aki hozzátette: pár éve a gátakat kezelő vízügyi igazgatóság letette a voksát a kerékpárosok mellett, és kapukat helyezett el az autók kizárására. Az ide érkező 100 turistából 68 bringázik, így az elmúlt időszakban a minőségi kerékpáros és vízisport szolgáltatók, illetve éttermek is megjelentek a régióban.
"Amíg a vízügyi igazgatóság mérése alapján 2015-ben 23 ezer kerékpáros haladt át a kiskörei Tisza-hídon, addig most már több mint 40 ezer, tehát a számuk közel megkétszereződött " - hangsúlyozta a főszervező, akinek tájékoztatása szerint a kerékpáros Tisza-tó Maraton is egyre népszerűbb, a hétvégi eseményen a három kategóriában - 42, 65 és 130 km-es távon - összesen 560-an vettek részt.
A férfiak 130 km-es versenyében Bagi László volt a leggyorsabb, míg a nők 65 km-es távját az a nagyszebeni Larisa Chinces nyerte, aki a román közösségi médiában Magyarország legjobb kerékpáros turisztikai régióit népszerűsíti, s a külföldi újságíróknak szervezett hétvégi study touron éppen a Tisza-tó vidékének idegenforgalmi látványosságaival ismerkedett meg - ugyancsak két keréken.